Forandring av §2.1.3: 30-blokkers regelen og

En tråd i 'Generelt' startet av Copysus, 5 Apr 2020.

Stikkord:
  1. Copysus

Copysus Awesome

Ble medlem:
    31 Mai 2015
    Likte mottatt:
    59
    Heisann, jeg har da sett på disse reglene, og konkludert at noe må gjøres. Slike regler vil forhindre meg, og fremtidige spillere for og kunne utvide og bygge videre på prosjekter. Kopierer inn reglene under.

§2.1.2: 30-blokkers regelen Når du skal bygge noe må det være mer enn 30 blokker unna en annen person sitt/sin byggverk/prosjekt/tettsted/by/hus.

§2.1.3: 100-blokkers regelen Når du skal lage et/en byggverk/prosjekt/tettsted/by/hus så må det ikke være større enn 100×100-blokker. Når du har brukt opp 100×100-blokker så må du søke om utvidelse på forumet om å få tillatelse til å utvide, men dette krever du har brukt all plassen din godt. Om dere er for eksempel to brukere som samarbeider, kan ikke dere lage det 200×100. Uansett hvor mange brukere som samarbeider, skal dere starte med 100×100.

Jeg vil først starte med et eksempel jeg da møter på ved denne regelen. Jeg holder da på med nåværende prosjekt der jeg d satt igang med prosjektet dagen serveren startet. Dette prosjekt som krever mere enn 100x100 og derfor krever en utvidelse eller flere. Dette vil derfor bli umulig for meg og gjennomføre når regel: §2.1.2: 30-blokkers regelen er satt. Jeg vil linke til et bilde som viser mitt tilfelle. En slik regel vil derfor forhindre meg og oppnå paragraf: §2.1.3: 100-blokkers regelen og vil føre til at jeg ikke får bygget slik som ønsket. Dette er problematisk langsiktig og vil lage mye trøbbel for begge prosjekter og skaper unødvendige diskusjoner og frustrasjon.

Om da regel 2.1.3 fortsatt er satt vill dette forhindre at jeg og andre får utfylt kravene for bystatus og annet om utvidelse ikke er mulig. Om en person da kan bygge minimum 30 blokker unna meg kan jeg da ikke udvide som fører til at manglende elementer for bystatus. Slike ting er ekstremt provoserende og problematisk for oss spillere som velger steder på mappet av en grunn slik at vi ikke krasjer på andres bygg. Derfor ønsker jeg at dette blir fulgt opp og muligens endret for dette blir bare krøll til slutt med misfornøyde spillere på serveren.

Slik at ingen misforståelser oppstår, ønsker jeg kun forandring på regel §2.1.3: 30-blokkers regelen av grunner til at dette er fundamentet. En slik regel at 30 blokker er grensen fra by til by fører til surr og irritasjon (og dette opplever jeg selv og kan fastslå stemmer.) Jeg ønsker derfor at regelen endres til 100 blokker vekk fra en by MED markerte 100*100 grenser (altså ikke enkelt bygg) men byer med en synlig grense. Etter min mening er personen som kom først personen som har førsterett på plassen, og derfor vil de neste personene forholde seg til dette.

Vedlagte filer:

KyleTheBuilder, MureN og OleDalen liker dette.
  2. MureN

MureN Ny

Ble medlem:
    23 Mar 2020
    Likte mottatt:
    1
    Enig, dum regel. Hadde et stort problem med en som begynt å bygge tettsted rett att med våra, og det var ei stor plage å få han til å flytte. Burde forandrast.

Copysus liker dette.
  3. Copysus

Copysus Awesome

Ble medlem:
    31 Mai 2015
    Likte mottatt:
    59
    En slik ny regel fører med seg mere respekt ovenfor tiden enkelte spillere legger i prosjektene sine. Dette hjelper derfor langsiktig for at mye tid ikke skal bli tapt, og at resultater på serveren syns. At ulike spillere kan bygge 30 blokker unne din markerte grense lukker mange dører for deg som spiller, men lukker opp mange andre muligheter for spilleren som bygger etter deg 30 blokker unna.

#3 Copysus, 5 Apr 2020
    Sist redigert: 5 Apr 2020
  4. Bahh

Bahh Insane

Ble medlem:
    24 Aug 2015
    Likte mottatt:
    326
    Det eneste som vil endre seg om denne regelen går gjennom er vel at det blir en slags "dødsone" på 100 blokker mellom to prosjekter istedenfor 30 blokker?

Om noen bygger 100 blokker unna deg, og du vil utvide i deres retning kommer du til å bryte ditt regelforslag ved å utvide den retningen uansett.

5. Copysus

Copysus Awesome

Ble medlem:
    31 Mai 2015
    Likte mottatt:
    59
    Et poeng der, men dette forslaget er da hvor mamge blokker det er mellom byggene, så om du da ikke kan utvide sv grunner til at enkelte bygger nærme prosjektet ditt, er det enklere og finne smarte løsninger på andre måter og utvide på om det er en 100 blokkers grense, enn en 30 blokkers.

6. Bahh

Bahh Insane

Ble medlem:
    24 Aug 2015
    Likte mottatt:
    326
    Uansett hvor lang denne grensa er mellom prosjektene, blir resultatet helt likt om du skal følge regelen, du må utvide en av de 3 andre retningene.

Om en Admin flyttet på naboen din 70 blokker bort og gjør om regelen, gjør ikke dette i praksis noe mer enn at du må ha litt lenger render distance for å se han.

7. Copysus

Copysus Awesome

Ble medlem:
    31 Mai 2015
    Likte mottatt:
    59
    Jeg vil nok påstå at de fleste ønsker og ha sine prosjekter litt unna enkelte. At en da kan byggge 30 blokker unna deg er for det første alt for nærme, og ikke minst lukker flere dører til potensiell utvidelse. Jeg hadde heller ønsket at en spiller hadde hatt sin by 100 blokker unns, enn 30 uansett om en kan utvide eller ikke. Jeg foreslår denne regelen kun av grunner til at det kan løse ulike nabo problemer, i enkelte tilfeller løse en senere utvidelse og skape mere orden mellom byer. Jeg vil påstå at alle by byggere ønsker en by som ikke er klistret opp i en annen sin, med et mellomrom på 30 blokker.

8. Bahh

Bahh Insane

Ble medlem:
    24 Aug 2015
    Likte mottatt:
    326
    Jeg skjønner ikke hvilken potensiell utvidelse du snakker om, uansett hvilken versjon av regelen du bruker, kan du fortsatt ikke utvide mot naboen din? Jeg ser poenget at det ikke ser så fint ut, men om poenget er å ha mer frihet til å utvide vil ikke denne regelen gjøre noe.

9. Copysus

Copysus Awesome

Ble medlem:
    31 Mai 2015
    Likte mottatt:
    59
    Er fult foratåeligt at du ikke skjønner dette. Det er meget innafor at du ikke er helt enig i dette forslaget. Med en potensiell utvidelse gjelder i mitt tilfelle, og sikkert andres. Jeg tenker at jeg da har svart og lagt frem min side av saken godt nok for at stab kan vurdere dette. Takk for at du deler din side av saken;)

10. JRugsveen

Ble medlem:
    6 Mar 2016
    Likte mottatt:
    17
    Det er bare å komme i dialog med den som er i veien for deg. Du kan legge frem et forslag som gjør at dere begge får bedre plass.
    Jeg kom ved en tilfeldighet veldig nærme Whooz_ og tettstedet hans. Vi ble enige om å ikke være så nøye på det og heller gjøre det beste ut av det. Om du tar kontakt med naboene dine og blir enige om noen grenser dere alle kan forholde dere til, så blir ikke dette noe problem.
    Man må nok bare regne med at ikke alle prosjekter går som planlagt når man deler en server med 80 - 90 spillere.

Ellenberg liker dette.
  11. Copysus

Copysus Awesome

Ble medlem:
    31 Mai 2015
    Likte mottatt:
    59
    I slike tilfeller som ditt er en slik ny regel ikke nødvendig. Mitt tilfelle er meget annerledes, og ville blitt løst på en bedre måte om en slik regel hadde blitt satt. Foreslår denne regelen kun av grunner til at det ikke skader og ha litt mellomrom imellom enkelte byer, og fører til kun gode ting for begge parter.

12. JRugsveen

Ble medlem:
    6 Mar 2016
    Likte mottatt:
    17
    Kan jeg spørre deg hvilket av prosjektene på bildet som tilhører deg?

13. Copysus

Copysus Awesome

Ble medlem:
    31 Mai 2015
    Likte mottatt:
    59
    Prosjektet mitt er i i ørkenen midt på. Dette er meget urellevant og var kun eksempel på et senario der en slik regel ville gitt ett bedre utfall for min del.

14. jonan0510

Ble medlem:
    7 Aug 2017
    Likte mottatt:
    1
    Hei, heilt enig, holder på med å bygge tettsted/by i Nord, men no har 2 stk bygd relativt nærme slik at eg ikkje får bygd som planlagt....
    Blir bygd ca 30 blokker fra grensa... og egt bare en liten mur som har stått der i 2 uker nå som ingen bygger på... Burde og vært en regel slik at man ikkje blir innestengt på tomten, men har en mulighet å utvide seg ut minst 1 retning og fortsette

15. JRugsveen

Ble medlem:
    6 Mar 2016
    Likte mottatt:
    17
    I ditt tilfelle, kunne du kanskje ha forhandlet frem at ingen utvider mot ørkenen som du holder til i. Dersom handler frem en avtale som får de to nærmeste naboene dine til å utvide bort fra deg, så vil du ha masse plass å bygge på.

16. Copysus

Copysus Awesome

Ble medlem:
    31 Mai 2015
    Likte mottatt:
    59
    Denne tråden er ikke lagd for og finne løsninger på mine problem. Du kan Evnt dm meg og komme med innspill. Men tenker vi holder denne tråden clean og holder oss til selve forslaget;)

jonan0510 liker dette.
  17. jonan0510

Ble medlem:
    7 Aug 2017
    Likte mottatt:
    1
    ja, men der har du enda et problem sia dt ekje alle som e so lettvindte... og bryr seg ikkje om nokke andre har å sei :D kan hende nokken bygger rett vedsidenav og gjir blanke f... og det at folk skal utvide vekk fra deg hjelper ikkje om nokken folk har omringet 100x100 plassen din heller... da kan du jo ikkje utvide nokken plass heller uansett ka....

18. JRugsveen

Ble medlem:
    6 Mar 2016
    Likte mottatt:
    17
    Uansett hvordan du vrir og vender på det avstandsproblemet, så er det vanskelig å utvide mot andre spillere. For eksempel om regelen sier 100 blokkers mellomrom, så kan du fortsatt ikke utvide mot den andre spilleren fordi plassen mellom dere allerede er 100 blocker. Det blir det samme om regelen sier 100, 200 eller 300 blokker. Du spiller på en server du deler med rundt en kanskje 80-90 spillere og da må man regne med at ikke alle prosjekter går som planlagt.

19. jonan0510

Ble medlem:
    7 Aug 2017
    Likte mottatt:
    1
    Synes dt bare e veldi rart me eit map som e 8000x8000 ish no, at folk akk må bygge rett vedsidenav deg og ikkje kan velge litt lengre vekke i ødemarka ingen e på. jvligt frustrerande når man har komt langt på et prosjekt bare for at nokken ska plassere en liten vegg rett vedsidenav og kalle dt en dag og ikkje gidde å bygge meir på flere uker... kunne like godt bygd den lille veggen en plass andre ikkje holder på... kan heller være en regel for at bitte små 10x10 hus ikkje kan være i nærheten av prosjekt som e 200x200 og over?...

20. Copysus

Copysus Awesome

Ble medlem:
    31 Mai 2015
    Likte mottatt:
    59
    Somsagt, 100 blokker vekk er et meget bedre alternativ enn 30. Jeg vil tro at ettersom dette problemet ikke gjelder deg er dette Grunden til at du argumenterer meget i mot dette, noe som er greit. Poenget med en slik ny regel er av hensikt til mere respekt for prosjektene til andre, Mere luftrom mellom enkelte og kan skape et bedre og mere ryddig map. Noe jeg tror alle vil sette pris på. Uansett hvordan du vender på det eller ikke vil ditt forslag om og snakke med naboen, ved en 100 blokkers regel bli enklere utført av grunner til at avstanden er større. Når en avstand er 30 blokker eller mindre, vil en diskusjon med naboen ikke være mulig og gjennomføre ettersom at begge parter ikke ønsker og flytte seg uansett hvem som var først eller ikke. Det er ikke opp til meg og overbevise enkelte her om hvorfor en slik ide er nødvendig, men dette er praktisk et helt enkelt forslag mange på spillere kan ha nytte av, (Muligens ikke akkurat enkelte) men mange. Stabben får selv diskutere seg frem om dette er en løsning eller ikke.