Avslått Kjøpesenter

En tråd i 'Bystatus søknader' startet av First_Price, 23 Jul 2020.

Trådstatus:
Stengt for ytterligere svar.
  1. First_Price

Ble medlem:
    18 Feb 2015
    Likte mottatt:
    19
    Hei! Jeg søker om å få Warp til et kjøpesenter! Dette senteret vil bli stadig bli utvidet. Her kan spillere møtes, handle/tjene i spiller-shops og mer (som kommer.) Spillere får 1 gratis butikk! Jeg ønsker warp her, så det blir enklere for folk å møtes, og kjøpe/selge. Warpen vil hjelpe folk å komme kjappere hit.

Koordinatene: -650 / 71 / -1811

upload_2020-7-23_17-5-40.png

upload_2020-7-23_17-5-58.png
    upload_2020-7-23_17-6-18.png

upload_2020-7-23_17-6-55.png

Med vennlig hilsen, First_Price.
    *edit: Vi er også ganske avhenging av Warp, grunnet flere spillere som har shopper i kjøpesenteret. Dette er også spurt om fra spillere.

**edit 2: Første bygg er fult, etter stor pågang. Bygg 2 kommer snart opp, noe som gjør at området blir større!

#1 First_Price, 23 Jul 2020
    Sist redigert: 24 Jul 2020
    ChriisWest liker dette.
  2. ChriisWest

Ble medlem:
    23 Jul 2020
    Likte mottatt:
    2
    Vi får håpe at du får /Warp så det blir enklere for spillerene å besøke kjøpesenteret! :D

First_Price liker dette.
  3. Hafskjold04

Moderator

Ble medlem:
    28 Mar 2017
    Likte mottatt:
    13
    Jeg tenker at det allerede er en Warp (Togstasjonen), hvor folk kan "møtes, handle/tjene", som du sa var meningen med dette kjøpesenteret. Selv om Togstasjonen er hovedsakelig ment for å være et knutepunkt for serverens byer og tettsteder, så det kan lønne seg å ha en Warp som kun er ment for et salgs- og kjøps-område. Er veldig usikker på om en Warp er riktig i dette tilfellet så lar beslutningen komme til et annet stabmedlem. Men lykke til videre med Kjøpesenteret :)

First_Price liker dette.
  4. First_Price

Ble medlem:
    18 Feb 2015
    Likte mottatt:
    19
    *
    Skjønner hva du mener her, derfor jeg tenkte at Kjøpesenteret kan være shops, og KUN til shops. (evt forskjellge parker med shops) :)

Hafskjold04 liker dette.
  5. Mimiz_

Mimiz_ .
    Moderator

Ble medlem:
    22 Jan 2016
    Likte mottatt:
    4
    Jeg synes det hadde vært fint med en warp som er hovedsakelig til handel. Det gjør det klarere for folk at her kan de handle, og evnt ha sin egen butikk.
    Jeg har tittet litt, og jeg synes jeg hadde litt bedre oversikt på butikkene enn på togstasjonen.

First_Price liker dette.
  6. BlueMan1000

BlueMan1000 Insane
    Moderator

Ble medlem:
    7 Okt 2014
    Likte mottatt:
    197
    Dersom du har et lite sted med kun butikker hvor alle har mulighet til å skaffe seg butikk, så er jeg for ideen. Dersom du har et kjøpesenter i et tettsted er jeg helt imot da det vil være ekstremt mye enklere å skaffe seg godene du hovedsaklig får ved bystatus og urettferdig om kun du får det.

#6 BlueMan1000, 24 Jul 2020
    Sist redigert: 26 Jul 2020
    MrSpeedy og First_Price liker dette.
  7. First_Price

Ble medlem:
    18 Feb 2015
    Likte mottatt:
    19
    Tanken bak dette er jo å lage et sted hvor spillere har butikker. Dette er laget rundt en plass med flere byggninger, men ingen kommer til å få tomter her, ettersom dette er ett sted som kun jeg, og 3 andre folk jobber med. Vi prøver ikke å lage et tettsted, men heller en plass som folk kan handle. Vi har stoppet generell utbygging over bakken, slik at dette prosjektet skal få så mye plass det bare trenger. De store blokkene som er her fra før er KUN for at det skal bli mer liv i plassen. (Disse er uansett ikke store nok for eventuelle leiligheter, men heller som lager) Men altså, tettsted er ikke baktanken med dette prosjektet.

Her er forresten hvor vi tenker å fortsette dersom ny-bygget blir fult.
    https://prnt.sc/tnwtjd

#7 First_Price, 24 Jul 2020
    Sist redigert: 24 Jul 2020
    BlueMan1000 liker dette.
  8. Hafskjold04

Moderator

Ble medlem:
    28 Mar 2017
    Likte mottatt:
    13
    Jeg er enig med Blueman, angående at det blir urettferdig ovenfor bebyggelser som har bystatus, men hovedfordelen med bystatus for meg iallfall var det at man ikke trengte å søke om utvidelser. Så det blir urettferdig for byene/byen på serveren og gi dere den fordelen, men en Warp tenker jeg iallfall er greit, nå som vi ga en Warp til båtrace. Men igjen lar beslutningen komme til et annet stabmedlem.

9. MrSpeedy

MrSpeedy Nei hva skal man si?
    Moderator

Ble medlem:
    23 Apr 2020
    Likte mottatt:
    7
    Har ikke sett så veldig mye på dette, men det virker litt "uferdig". er veldig for en egen warp til ett handelsted men føler det må jobbes litt mere før evt en warp. Gleder meg til å se videre oppdateringer på dette.

First_Price liker dette.
  10. First_Price

Ble medlem:
    18 Feb 2015
    Likte mottatt:
    19
    Skjønner at folk tror at dette prosjektet er til å få bystatus, men hele området er privat. Ingen kommer til å få hus/tomt her. :)

11. buskmann

buskmann Gammel ørn

Ble medlem:
    12 Jul 2013
    Likte mottatt:
    159
    dette holder ikke mål

First_Price liker dette.
  12. Henkxxx

Henkxxx Ferdig snakka!
    Moderator

Ble medlem:
    21 Mar 2016
    Likte mottatt:
    16
    Stiller meg kritisk til warp. Kjøpesenter hvor alle kan få butikk er en god ide, men som det virker som meg så er det et tettsted rundt kjøpesenteret. Tenker det blir urettferdig å gi warp til kjøpesenteret siden det er et tettsted rundt.

13. First_Price

Ble medlem:
    18 Feb 2015
    Likte mottatt:
    19
    Hvis det er bygningene rundt som ødelegger for warp, kan vi godt rive disse. Som jeg har prøvd å si, målet vårt er ikke å få warp til tettsted. Og vi kan også legge en avtale om at hvis vi begynner å gi ut tomter, kan dere fjerne warp. :)

#13 First_Price, 25 Jul 2020
    Sist redigert: 25 Jul 2020
    ChriisWest liker dette.
  14. First_Price

Ble medlem:
    18 Feb 2015
    Likte mottatt:
    19
  15. MrSpeedy

MrSpeedy Nei hva skal man si?
    Moderator

Ble medlem:
    23 Apr 2020
    Likte mottatt:
    7
    Stiller meg positiv til dette om det blir jobbet mere på og er ett 100% handelssted, sånn som det ser ut nå ser det ut som et tettsted med ett kjøpesenter. Vil også tro det blir vanskelig å få en del folk til å bruke det da folk allerede bruker Togstasjonen hver dag til dette. Men stå på videre, gleder meg til å se hvordan det blir videre!

First_Price liker dette.
  16. First_Price

Ble medlem:
    18 Feb 2015
    Likte mottatt:
    19
    Så bra at du ser positivt på dette!

All min tid, kommer til å bli lagt ned i dette prosjektet :D

Hvis dere har WE, kan dere også flytte senteret litt bort fra området her, for å få det vekk fra alle husa. Bare hvis det trengs, da :p

Jeg tror også det kan bli vanskelig å få folk hit, men vi har allerede fått 18 butikker med aktive selgere. Men med en warp, kan dette bli enklere :)

ChriisWest liker dette.
  17. ChriisWest

Ble medlem:
    23 Jul 2020
    Likte mottatt:
    2
    Jeg syns at det burde bli til en warp siden alle som vil kan få seg en butikk der helt gratis. Det er ikke alle spillere på serveren som orker å samle så mye gull for å kjøpe seg en butikk. Og da kan de istedenfor tjene gull ved å selge ting i den gratise butikken de har fått. Noe som er bra er at flere spillere kan få seg butikker, siden det er mange ledige som ingen eier i det nye kjøpesenteret. Utvidelses-arealet er det mye av, som vil si at First_Price bygger nye sentre/shopper ved fulle butikker. Det som også er positivt med at sentrene/shoppene blir til en warp er at spillerene får et større utvalg siden det er flere butikker med forskjellig utvalg for spillerene. Som sakt, det blir enklere for flere spillere som ikke har så mye gull til å tjene gull.

First_Price liker dette.
  18. MiniGutt

MiniGutt Symmetri-ekspert og leder av FN's OCD kommisjon.
    Administrator

Ble medlem:
    26 Jun 2014
    Likte mottatt:
    210
    Vi ønsker en litt høyere standard på prosjekt før de får warp. Det er veldig fint at du ønsker å gi spillere muligheten til å åpne sin egen butikk, men det kreves litt mer enn noen få ledige rom for å få en warp. Jeg har sett plassen rundt og det ser ut som om det har et potensiale om du fortsetter å jobbe på det. Et kjøpesenter med noen butikker holder dessverre ikke til warp, spesielt ikke når vi har en lignende warp allerede.

Avslått.

First_Price og MrSpeedy liker dette.
Trådstatus:
Stengt for ytterligere svar.